Tutorial

Insider Insights: Wat is het SMS pakket en wat zijn de voordelen?

  • 17 April 2024
  • 4 replies
  • 103 views
Insider Insights: Wat is het SMS pakket en wat zijn de voordelen?
Userlevel 2

Hi allemaal!

Sinds eind vorig jaar hebben we een nieuw SMS pakket binnen Mews. Hiermee is het mogelijk voor gasten om via een SMS online in te checken.

💡Reserveringen van OTA’s, zoals bijvoorbeeld Booking.com en Expedia komen binnen met een versleuteld emailadres wat het online inchecken bemoeilijkt, wel is het zo dat Mews het telefoonnummer kan ontvangen. Met een SMS kun je er voor zorgen dat ook deze gasten eenvoudig online kunnen inchecken. 

Binnen het Customer Success Team merken we dat veel hotels nog niet bekend zijn met deze nieuwe functionaliteit en de mogelijkheden hiervan. In deze video laat ik je dan ook zien wat dit pakket is en hoe het werkt.

We zijn benieuwd naar jullie feedback!

 


4 replies

Userlevel 4
Badge +1

Hi Vivian! Ik heb enkele vragen over het SMS-pakket. 

  • vervangt deze altijd automatisch de Before Start en Before Start reminder wanneer er een telefoonnummer bekend is?
  • Zoja; wordt er ook een herinnering verstuurd zoals de Before Start reminder? 
  • Is de tekst customizable? 
  • kan een gast reageren op de SMS en zoja; waar komt dit binnen? 

Alvast bedankt voor je reactie! Een hele mooie dag gewenst vandaag 🌞

Userlevel 2

Hoi Sanne! 

Uiteraard, hieronder de antwoorden op je vragen. 

  • vervangt deze altijd automatisch de Before Start en Before Start reminder wanneer er een telefoonnummer bekend is? Zoja; wordt er ook een herinnering verstuurd zoals de Before Start reminder? 
    Nee, op dit moment is de SMS een aanvulling op de Before Start en Before Start reminder. Het product team is er echter intern naar aan het kijken om de e-mail en SMS los te koppelen van elkaar. 
  • Is de tekst customizable? 
    Nog niet, maar dit staat zeker op de planning voor later dit jaar. We zijn hier echter benieuwd naar jullie mening. Heeft jullie voorkeur de mogelijkheid om de huidige SMS aan te passen of een eventuele nieuwe tweede SMS?
  • kan een gast reageren op de SMS en zoja; waar komt dit binnen? 
    Nee, het is one way communication. 

Alle feedback en suggesties voor verbetering van dit pakket in de toekomst zijn welkom :) 

Userlevel 4
Badge +1

Hi Vivian, bedankt voor je duidelijke antwoorden. Het zou fantastisch zijn om de e-mail en sms los te koppelen van elkaar. Persoonlijk zou ik de standaard tekst van de sms customizable maken, zodat deze past bij de toon van de rest van de (customized) emails die we versturen. 

Userlevel 2

Dankjewel voor je feedback @Sanne! Ik ga dit zeker doorgeven aan onze product manager. 
 

Reply