Hallo zusammen,
gibt es die Möglichkeit auf den Rechnungen einen QR Code für die Überweisung zu generieren?
Danke euch, viele Grüße,
Jasmin
Hallo zusammen,
gibt es die Möglichkeit auf den Rechnungen einen QR Code für die Überweisung zu generieren?
Danke euch, viele Grüße,
Jasmin
Hallo Jasmin,
Ja, es gibt tatsächlich eine Möglichkeit, einen QR-Code für Überweisungen auf Rechnungen zu generieren.
Im Mews Marketplace findest du ein Plugin namens „Integration of QR Payment“. Sobald dieses aktiviert ist, wird beim Setzen einer Rechnung auf Debitor der QR-Code automatisch generiert und erscheint direkt auf der Rechnung. Zur Aktivierung benötigst du lediglich die IBAN und die Adresse des Unternehmens.
Falls du Unterstützung bei der Einrichtung brauchst, stehe ich gerne zur Verfügung.
Viele Grüße
Mr. Bence NAGY
Rooms Division Manager
Rivage Hotel Lutry
in AT gibt es das leider nicht… sehr schade...
Hi Jasmin,
ich hab bei uns auch mal nachgeschaut und kann da nichts finden.
Wir schicken die offenen Rechnungen über MEWS raus und über einen Button können die Gäste dann direkt bezahlen. Das funktioniert so, seit wir den City Ledger integriert haben.
LG
Nina
Ich kann es auch nicht finden für DE - heißt es anders?
Hello Mews Community!
Thank you for your engagement and contributions to this discussion.
If you are interested in expanding this functionality to additional regions, we encourage you to post the idea in our feedback portal. Your input is valuable and helps us prioritize future developments.
Additionally, as previously highlighted, Mews offers the ability to send a secure payment request directly from the Billing tab. This generates a payment link that is embedded within the invoice when it is issued, providing a convenient and secure payment option for guests. Additional information can be found here - How to send a payment request by email in Mews Operations
If you have any further questions or need clarification, please do not hesitate to reach out.
Kind regards,
Nicolai
Ich denke wir könnten die beiden vorhandenen Ideen pushen, die gehen in die Richtung.
QR Code External Payment Type – Welcome to the Product Ideas Forum
Insert a QR code in footer of bill – Welcome to the Product Ideas Forum >
Gerne voten! :)
Thanks for your feedback!
However, this is explicitly about bank transfers, which are widely used in DACH. Of course I know the payment link. However, this does not cover the desired function.
Die Ideale Lösung wäre: bei Rechnungsstellung wählt das Hotel ob QR code or iban Liste (ein click zum auswählen). So wie ich Mews kenne, wird das aber schwierig werden. Normalerweise ist es ja: entweder für alle oder für keine.
Thank you so much for sharing your feedback!
I noticed that you’ve already found the idea in our feedback portal, which is great to see. To further support your request, I’ve added an upvote to it on your behalf as well :)
Wishing you a lovely day ahead!
Kind regards,
Nicolai
Welcome Mews customers. Please use the same email address for registration as in your Mews account. By doing so we can help you faster if we might need to check something in your account.
Already have an account? Login
No account yet? Create account
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.