Skip to main content

Goedemorgen collega’s,

Wij hier in het Ariane Hotel zoeken nog naar een goede manier voor de ontbijtlijsten

Momenteel gebruiken we hiervoor ‘productenchecklist’ maar we merken dat we enorm veel info missen:

• Kamers die bij elkaar horen staan niet bij elkaar gegroepeerd
  • Dieetwensen staan niet op deze lijst
  • Deze lijst kunnen we niet downloaden naar een excel zoals je bij andere rapporten wel kan - want dan zouden we bv handmatig nog de groepjes kunnen groeperen...

We zijn een hotel van 62 kamers en hebben een mooie ontbijtruimte, maar geen gigantische ruimte, waardoor we ‘s avonds grote tafels willen voorbereiden en dus een zicht moeten hebben op groepen in huis. 

Iemand die hetzelfde probleem heeft, of nog beter, een oplossing weet? 🙏

Alvast bedankt van ons ganse A-Team

Goede!
Wij zetten nu alle ontbijt nog in ons restaurant systeem maar als het makkelijk en overzichtelijk uit MEWS gehaald kan worden dan zou dat natuurlijk ideaal zijn.
Ik volg even.

Goedemorgen,

Wij gebruiken het gasten in huis rapport. Voor ons werkt het, groepen worden door onze groepsreserveringen apart doorgegeven (hoe laat komt een groep, hoeveel personen etc). Je kunt hier zelf de reserveringsnotities of andere zaken aan of uitzetten. Dieetwensen komen daardoor wel op de lijst.

Deze lijst kan je ook instellen als automatische export. Bij ons wordt deze lijst automatisch elke nacht naar de receptie gestuurd. Misschien dat dit jullie deels kan helpen.

Wij doen hetzelfde als Kirsten, heb zelf meerdere opties geprobeerd zoals ook Product rapport maar het is elke keer toch handiger om Gast In Huis rapport te gebruiken. 

Wij doen hetzelfde als Kristen en Martine. Bij guest-in-house report selecteer ik iedereen (checked-in/checked-out/confirmed/optional). Daarna activeer ik bij “Display options” altijd Customer notes/reservation notes/products consumed in interval). Daarna hebben we het soort overzicht van je aangeeft in je vraagstelling. Zo zou het moeten werken. Ten slotte heb ik ook een automatic export naar de receptie gestuurd om 23h00 s’avonds voor de volgende dag om 07h00 uit te kunnen printen. Op die manier heb je dan ook direct de laatst upgedate versie.

Met vriendelijke groet

Pierrick Robyn
Hotel Pavillon Du Zoute
Knokke-Heist

Hoi!
Wij werken ook met het gasten in huis rapport. Wij hebben best een aantal verschillende ontbijtproducten en werken met een aangepaste link, zodat die altijd allen geselecteerd zijn in het filter. In de Excel maakt de receptioniste dan de juiste lay-out. Ik ben uiteindelijk gaan werken met een product '’attentie allergenen'’ à €0 die de receptie toevoegt wanneer ze binnenkomende reserveringen met allergieën zien, dit omdat ik merkte dat notities niet altijd goed naar voren komen in het rapport. 
Overigens zou ik best met de producten checklist willen werken, maar of inderdaad door deze te kunnen exporteren en printen, of door een gebruikersprofiel te kunnen creëren die enkel toegang heeft tot de nodige informatie. Dit is nog niet mogelijk. Heb dit ook bij onze contactpersoon neergelegd. Alles is te exporteren, maar dit dan weer niet. En een ontbijtmedewerker hoeft bij mij geen inzicht te hebben in gastgegevens, bezetting etc. Ik ben benieuwd of dit binnenkort makkelijker wordt. 
Succes!

Ik heb wel al gemerkt dat wanneer je het gastprofiel aanvult bij “Eten & Drinken” dat het programma die comments wel meeneemt naar de guest-in-house reports. 🙂 Was misschien toevallig maar sindsdien doe ik het wel altijd zo.

Dankjewel allen!

Wij gebruiken nu het reserveringsrapport waar we dan heel wat kolommen deleten, aangezien we die groepjes ook echt nodig hebben. 

Gasten in huis rapport is voor ons nog niet in diepte genoeg, maar inderdaad wel al een betere oplossing dan de productenchecklist. 

Bedankt voor alle hulp! 

Lisa

Reply